sobota, 2 kwietnia 2011

    Sprawdzian szóstoklasisty
    Już za kilka dni, dokładnie 5 kwietnia wszyscy szóstoklasiści o godzinie 9.00 zaczną pisać sprawdzian. Cały rok szkolny w szóstej klasie wiąże się z nauką do sprawdzianu. Nauczyciele przydzielają lekcje dodatkowe, często przeprowadzane są próbne testy. Wszystko po to żebyśmy dobrze napisali sprawdzian. Nasze umiejętności zostaną ocenione od 0 do 40 punktów. Będzie on trwał równo 60 minut.

Co może pojawić się na sprawdzianie?
     Na pewno pojawi się praca pisemna z języka polskiego, oraz zadania otwarte z matematyki. Tak naprawdę to nigdy nie jesteśmy pewni treści zadań, możemy tylko snuć domysły. W zadaniu z polskiego często pojawiały się wypracowania na dany temat, zaproszenia lub przepisy. Ale może teraz na odmianę będzie streszczenie? Z matematyki natomiast najczęściej bywały zadania dotyczące obliczania pól i obwodu, a także ułamki. Tak więc te rzeczy trzeba umieć. Ważna też jest zamiana jednostek. Obecny rok jest rokiem Marii Curie-Skłodowskiej więc może to jej postaci będzie dotyczył sprawdzian?
Stres związany ze sprawdzianem
    Wiadomo, że sprawdzian wiąże się ze stresem. Nauczyciele często też motywują nas zapewniając, że nasz stopień końcowy będzie zależał od sprawdzianu. Szczególnie z matematyki i polskiego. Takie zapewnienia nie pomagają w nauce, przeciwnie bardziej nas stresują. Pocieszające jest to, że sprawdzianu nie można nie zdać, każdy go zda nawet jeśli ma 0 punktów. Wszyscy uczniowie szkoły podstawowej idą do gimnazjum! (No chyba, że nie zdadzą, ale to już inna sprawa.) Mały stresik jest pomocny! Zdaniem psychologów może przynieść dobre efekty w podchodzeniu do egzaminów. 
Ostatni dzień

Ostatni dzień

    Następnego dnia przystąpisz do egzaminu. Co zrobić? Czy uczyć się jeszcze, powtarzać? Nie jest wskazane intensywne uczenie się. Zamiast ślęczeć przed książkami wyjdź gdzieś z przyjaciółmi, spędź dzień na świeżym powietrzu i odpocznij. Możesz przekartkować najważniejsze informacje, ale tylko przekartkować! Nie sprawdzaj się, nie rozwiązuj testów, po prostu się zrelaksuj.


Jak przetrwać dzień sprawdzianu
1.    Zjedz w domu lekkie śniadanie, pamiętaj, że twój mozg potrzebuje energii, by wydajnie pracować. Poza tym burczący brzuch mógłby Ci przeszkadzać w skupieniu się nad zadaniami sprawdzianu.

2.    Nie przychodzę do szkoły za wcześnie. Godzinne siedzenie przed salą egzaminacyjna skutecznie zwiększy Twój stres. Udzieli Ci się także zdenerwowanie kolegów.

3.    Pamiętaj jednak, by na sprawdzian się nie spóźnić. Tylko wtedy będziesz miał wystarczająco dużo czasu na spokojne rozwiązanie wszystkich zadań.

4.    Pamiętaj, by zabrać ze sobą wszystkie potrzebne pomoce.

5.    Jeśli chcesz, poproś, by tego dnia w drodze do szkoły towarzyszył Ci ktoś bliski.

6.    Gdy otrzymasz arkusze sprawdzianu, słuchaj uważnie instrukcji nauczyciela i postępuj zgodnie z nimi.

7.    Zanim przystąpisz do pracy, wykonaj kilka spokojnych, głębokich oddechów i pomyśl: „Jestem dobrze przygotowany, poradzę sobie z tym sprawdzianem”.

8.    Uważnie czytaj tekst sprawdzianu; większość odpowiedzi na pytania sprawdzianu znajduje się w jego treści.

9.    Rozwiązując test, pamiętaj: zaczynaj od tego, co umiesz; od zadań, które wydają Ci się łatwe. Jeśli zaczniesz od rzeczy trudnych, może zabraknąć Ci czasu na poradzenie sobie z łatwiejszymi poleceniami, a trudne zadania niekoniecznie przecież możesz zrobić dobrze. W ten sposób niepotrzebnie stracisz punkty na sprawdzianie. Co więcej, sukces przy pierwszych zadaniach nastroi Cię optymistycznie i podniesie samoocenę, a to ułatwi Ci poradzenie sobie z pozostałymi poleceniami.

10.    Po sprawdzianie zasługujesz na nagrodę, bez względu na to, jak Ci na nim poszło. Przygotowanie się do sprawdzianu to była ciężka praca. Idź na lody, kup sobie prezent. Zrób dla siebie coś miłego.

11.    Pamiętaj, że bez względu na wynik sprawdzianu po wakacjach będziesz uczyć się w gimnazjum.



POWODZENIA!

14 komentarzy:

M. pisze...

Ja, choć jestem w szóstej klasie, nie piszę testu. :D

Anonimowy pisze...

dziękuje że to umieściłaś ja akurat jestem w szóstej klasie i to są bardzo mi przyda na pewno będę pamiętać to twoich radach :)

shiroayu pisze...

ja mam w tym roku maturę i egzamin zawodowy - to dopiero jest stres

Anonimowy pisze...

Dobre rady :)
Mnie, i ogólnie mojej dawnej klasie poszło bardzo dobrze. Moja kumpela miała 40 punktów, ja sama o 4 mniej czyli 36, ale i tak jestem dumna z tego wyniku :)

Meggi11 pisze...

Ja również życzę powodzenia :)

Według mnie nauczyciele przesadzają. Cała 6 klasa opiera się na teście. Wszyscy ciągle tylko mówią "Jak nie będziesz uważał/a na lekcji to źle napiszesz test, bla bla bla". A tak właściwie to ten sprawdzian 6klasisty nie jest taki trudny. On dotyczy ogólnej wiedzy, bo wiadomo, że ułamki, geometria, spisanie opowiadań, listów, zaznaczanie dat na osi itd. to rzeczy, które trzeba umieć przez cały czas :)

Na szczęście ja mam ten test za sobą ;P

Kat. pisze...

Dzięki za pocieszenie :) Ale i tak się stresuję ;C Boże, daj mi list, a nie sprawozdanie !


pumcia13

Anonimowy pisze...

Ja także mam już ten test za sobą. Bardzo się stresowałam, ale napisałam na 34 punkty ^^. Szczerze mówiąc to mój test nie był taki trudny :P

EsmeraldaII

Anonimowy pisze...

tyle szumu o jakiś głupi nic nieznaczący sprawdzian..

Anonimowy pisze...

Ja bym powiedziała że ten test jest ważny dzięku za te rady przydadzą mi się we wtorek

Klaudia112 pisze...

Ja właśnie piszę :( A u nas taki jeden chłopak z klasy nie przejdzie nawet jeśli napisze na 40 pkt.bo ma z 40 zer,uwag tyle że zeszyt nauczycielski się kończy o.o I do tego z każdego (oprócz WF) ma 1 na koniec.

kimi3215

Saritka1998 pisze...

mnie to też czeka ;( ale dzięki za posta- przydał się ;)

Saritka1998 pisze...

kimi3215 u mnie tak samo jest ;) Napisze taki chłopak na 0 punktów i dobrze ..

missing in action pisze...

Ja uważam, że nie ma się czym stresować. Sama pisałam takowy test rok temu, i chociaż słabo mi poszedł (miałam 32 pkt., a próbne pisałam lepiej) i zawaliłam matmę drobnymi błędami rachunkowymi nie martwię się tym. Dostałam tylko burę od matematyczki i to wszystko. :)

zoorka64 pisze...

Inta1997, ja uważam tak samo. Wogóle sie nie uczyłam. I również dostałam 32 punkty

Followers